Radim Jančura jako dlouho obdivuhodný podnikatel původně v autobusové v dopravě má za sebou zásluhy za to, že dostal více lidí do veřejné dopravy, ale doposud nevíme, za jakou cenu. Jeho žluté vlaky (původně Student Agency, následně RegioJet)slaví 10 let existence, která však představuje stejné výročí v podobě pohrdání českými zákony a svérázného překládání evropské legislativy. Pojem liberalizace železnice znamená v České republice „zadarmo pro Radima Jančuru žlutých vlaků více“. Z „otloukánka“ RegioJetu je protekční dopravce. Na hlavní trati republiky má přednost a dlouhodobě neplatí Správě železnic za dopravní cestu i trakční energii.
Radim Jančura se právem může tvářit jako ministr dopravy, kde ho tak berou, a vládce železnice. I když neplatí a dluží, žlutých vlaků má stále více. Vedle toho však přibývá negativních ohlasů na jejich služby.Je to příběh výrazného bojovníka proti korupci, který za dlouhodobou podporu Andreje Babiše získal zvláštní druh imunity a zásadní vliv na Ministerstvo dopravy i Správu železnic, jejíž sekce řízení provozu mu úplně podlehla a v současné době mají jeho vlaky přednost přede všemi i tam, kde to postrádá jakoukoliv logiku.
Celý článek J. Berounského zde: Žluté+tajemství+české+železnice+RJ