Domů Analytický tým Vedení BusLine naučilo Jana Eyera „svoji píseň“ za pomoci odborového „šíbra“ Schneidera,...

Vedení BusLine naučilo Jana Eyera „svoji píseň“ za pomoci odborového „šíbra“ Schneidera, útočí na SOSaD, ale góly do vlastní branky

457
0

Podívejme se nejdříve podrobněji na příběh jinak hodného přátelského člověka – odboráře Jana Eyera, který při plném vytížení co by řidič autobusu se přece jenom potřebuje poradit s někým, kdo jej zorientuje i v nějakých paragrafech. Měl jsem k němu postupně čím dál více přátelský vztah a byl jsem si vědom toho, že spolupráce se ZO SOSaD BUS byla pro něj až formou statečnosti, protože jednatelé ani advokáti BusLine do vzniku ZO SOSaD BUS nepovažovali odbory za partnera, spíše jenom takový přívěšek a komára. Tomu svědčí i dopis Jana Eyera pro kolegy o jednání s paní jednatelkou Janáčkovou ze dne 21. 3. 2024, který jsme zveřejnili v níže prezentovaném článku a byl důvodem pro vznik ZO SOSaD BUS. Stávková pohotovost trvá, kolektivní vyjednávání řeší vyšší moc a došlo i na prozrazení tajemství vzniku ZO SOSaD BUS | sosad.cz

Ze všeho nejméně si vedení BusLine přálo zažít někdy něco jako kolektivní vyjednávání v pravém slova smyslu, o němž do té doby neměli potuchy. Hodný pan Eyer pro ně nebyl partner a dokázali ho „oblbnout“ kdykoliv a jakoukoliv pohádkou, že i to špatně pro zaměstnance je vlastně dobře. Hlavně pro firmu, ve skutečnosti její jednatele a navázané advokátní kanceláře. O tom je pěkným důkazem kolektivní smlouva pro rok 2024, kde se od září 2022 nepřidalo nic a zmizel týden dovolené, protože jej řidiči nepotřebují a rádi vymění za něco z „kafeterie“. Bylo to podle Jana Eyera jenom na zkoušku a pokračuje dál.

Už od prvního a stále zapíraného kolektivního vyjednávání 8. listopadu 2024 se jako „metodický poradce a náčelník“ pana Eyera zapojil místopředseda OS DOSIA Bc. Oldřich Schneider. Od počátku dělal všechno pro to, aby narušil shodu obou odborových organizací a snažil se dokonce rozporovat společný návrh kolektivní smlouvy pro rok 2025, který předsedové ZO DOSIA pro Busline KHK Jan Eyer a ZO SOSaD BUS Milan Zimmermann předložili, i když formou úprav v textu původní kolektivní smlouvy pro rok 2024. Oldřich Schneider pokládal otázky, „házel vidle“ a evidentně spolupracoval nejvíce s jednatelkou Ing. Radkou Janáčkovou. Jenže i Janu Eyerovi postupně role Oldřicha Schneidera došla a přišlo období, kdy se odtrhnul od jeho vlivu a nastala čím dál větší spolupráce se ZO SOSaD BUS a Jan Eyer se mohl čím dál více cítit jako skutečný předseda ZO DOSIA pro BusLine KHK. Spolupodepisoval společné dokumenty Ministerstvu práce a sociálních věcí, vedení BusLine, absolvoval řadu společných jednání a setkání, mj. i s hejtmany Královéhradeckého a Libereckého kraje, jednání Zastupitelstva Královéhradeckého kraje, kde naposledy 8. září ještě vyjádřil nadšení ze spolupráce. Tehdy se dohodlo jednání s 1. náměstkem hejtmana Královéhradeckého kraje, se kterým jsem se sešel 19. září, ale ve vztahu k odborovým organizacím už nebylo co řešit, protože 15. září došlo k záhadnému osobnostnímu i myšlenkovému převratu Jana Eyera, kterému zase začal radit Oldřich Schneider a ZO DOSIA už nepotřebuje jednat o kolektivní smlouvě a stačí jí kopírovat vnitřní mzdový předpis s velkou nulou navýšení.

Tímto nešťastným a nepochopitelným krokem si oddychnul i Královéhradecký kraj a není nic k řešení, když je údajně největší odborová organizace spokojená. Jan Eyer, který spoluprací se SOSaD dotáhl kolektivní vyjednávání po jednání před zprostředkovatelem až před rozkladovou komisi ministra práce a sociálních věcí, což je jedna nejvyšších met kolektivního vyjednávání, stal se nebezpečným a respektovaným partnerem, náhle 15. září podpisem pamfletu s úplně nepravdivými informacemi zahodil úplně všechno, co budoval a na čem se podílel, popřel sám sebe a spadl do role nevěrohodné odborové onuce jednatelů BusLine a Bc. Oldřicha Schneidera. O obsahu a nepravdivosti podepsaného pamfletu jsme podrobněji psali: V sobotu jednal v Nové Pace závodní výbor ZO SOSaD BUS a žádá vysvětlení nepravdivých informací a postojů předsedy ZO DOSIA pro BusLine KHK Jana Eyera | sosad.cz

V sobotu 20. září byl svolán mimořádný závodní výbor ZO SOSaD BUS, kam byl Jan Eyer pozván a do pondělí 22. září měl možnost využít autentické prezentace svých postojů na webu SOSaD. Ničeho nevyužil a už zase nestydatě zastává zájmy jednatelů BusLine proti svým kolegům. To se ještě 22. září následně potvrdilo záhadnou „Tiskovou zprávou odborové organizace Dosia pro BusLine KHK“, pod kterou je Jan Eyer uveden, ale možná o ní ani neví. Když pomineme, že DOSIA je zkratka pro Odborový svaz pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství Čech a Moravy, tzn. měla by se psát velkými písmeny, opět vznikl zajímavý pamflet, kterým má ve svém úvodu Jan Eyer ambici vyvracet konspiraci o jeho únosu 15. září, kterou přitom sám osobně vytvořil, a uvádí „Na jednání s vedením firem holdingu BusLine jsem jel sám, zcela dobrovolně a ze své vlastní iniciativy. Žádné divoké devadesátky se nekonaly a nevím, kde tato fáma vznikla.

Analytický tým SOSaD disponuje svědectvími a důkazy, že přímo Jan Eyer „kauzu únosu“ svými výstupy a počínáním vyrobil a po té některým kolegům 2 – 3 dny nebral telefony. I já jsem o něj měl strach a dokonce jsme za SOSaD připravovali s advokátem trestní oznámení podle § 177 odst. 1, zák. 40/2009 Sb. trestního zákoníku.

Jan Eyer kolegům uváděl, že ho „naložili a odvezli do Prahy“ a jiným „oni pro mě přijeli a musel jsem jet do Prahy“. (Jednomu řekl, že musí k doktorovi.) To vše přitom po nedokončené směně, spojené s vystřídáním. O jednání 15. září následně hovořil 16. září před svědky, že se „po včerejším martyriu“ vrátil ke 23. hodině a ráno ve 3 hodiny vstával. Martyrium představuje mučednické utrpení či velké trápení, takže rozumějme tomu, že Jan Eyer jel 15. září dobrovolně za mučednickým utrpením, ale každopádně platí, že se vrátil napraven a jenom nedůstojně přenáší vůli jednatelů holdingu BusLine. Kolegům sděluje, že letos nedostanou nic, jako je za jeho samostatného působení tradicí, ani ten týden dovolené, o který je v rámci poslední kolektivní smlouvy připravil.

Jenže Jan Eyer prodělal ještě další martyrium. Při směně řidiče autobusu, která začala 15. září ve 4.30 hodin, byl vystřídán a po odvezení k domovu odjel svým autem do Prahy na jednání mezi ZO OS DOSIA a společností BusLine KHK s.r.o., kde mu radil místopředseda OS DOSIA Oldřich Schneider. To je pro předsedu odborové organizace výkon pracovní činnosti. Z něj se vrátil před 23. hodinou a ráno ve 3 hodiny vstával na další směnu. Rozhodně nemohl být odpočatý a za dohledu zaměstnavatele kroutil volantem 2 dny po sobě bez řádného odpočinku. Kdyby ho alespoň někdo do Prahy a z Prahy vezl, mohl si cestou zdřímnout a odpočinout, takže celá koncepce jednání 15. září je nezodpovědná, zpackaná a pro cestující, kteří se vozili s neodpočatým Janem Eyerem 16. září, byla nebezpečná.

O událostech kolem 15. září a převratu Jana Eyera jsme už podrobněji informovali: Podvod jako Brno, neuvěřitelné blamáže a kotrmelce předsedy ZO DOSIA pro BusLine KHK Jana Eyera | sosad.cz

Vedení BusLine se nepoučilo, že opakované lži nikdy nebudou pravdou, a tak za komentář nestojí aktualita na webu BusLine, která shodou okolností 22. září prezentuje citaci z účelově vyrobené tiskové zprávy ZO DOSIA, popírající „kauzu únosu“ jejím vlastním aktérem Janem Eyerem, ale vrcholem trapnosti je ujištění jednatelů BusLine, které stojí za to ocitovat a nejednomu řidiči autobusu BusLine určitě ukápne slza: „Společnost BusLine KHK s.r.o. se při všech jednáních s odborovými organizacemi řídí právními předpisy České republiky, zejména zákoníkem práce, zákonem o kolektivním vyjednávání a souvisejícími právními předpisy, jakož i zásadami řádného vedení kolektivního vyjednávání. Veškeré kroky společnosti BusLine KHK s.r.o. v rámci kolektivního vyjednávání probíhají transparentně, korektně a s cílem najít kompromisní řešení v zájmu zaměstnanců.

Soustavné a flagrantní porušování zákoníku práce i zákona o kolektivním vyjednávání řeší díky 2 podnětům Státní úřad inspekce práce a transparentnost kolektivního vyjednávání spočívá v tom, že máte zapomenout, co minule padlo a že ze žádného jednání není žádný odsouhlasený zápis a na jednom se sbíraly dokonce mobilní telefony. Bylo to zrovna jediné beze mě, kdy bych něco takového nedopustil. Zajímaly by mě zásady řádného vedení kolektivního vyjednávání a chtěl bych je vidět, protože mi v uších z listopadu 2024 stále zní: „Takhle to bylo, takhle to bude. Takhle to je, protože to řekla Janáčková“.

Jednatelé BusLine činí právní kroky k ochraně své pověsti a dobrého jména, které si svým výše uvedeným jednáním opakovaně kazí, ale 22. září byla jednatelkou Ing. Janáčkovou vypálena předžalobní výzva k odstranění nebo znepřístupnění prvního článku o událostech 15. září ze 16. září, které jsem pro postupnou nevěrohodnost čehokoliv, co řekne Jan Eyer, vyhověl, a zdržení se šíření nepravdivých a nepodložených informací týkajících se jednání mezi ZO OS DOSIA (zastoupené panem Janem Eyerem a panem Oldřichem Schneiderem) dne 15. září 2025 a společností BusLine KHK s.r.o., jako zaměstnavatelem, a zástupci zaměstnavatele.

Za předžalobní výzvu si Ing. Janáčková naopak zaslouží poděkovaní, protože je oficiálním potvrzením opětovného zapojení místopředsedy OS DOSIA Bc. Oldřicha Schneidera do „nápravy“ Jana Eyera. Místopředseda OS DOSIA na nedávném sjezdu OS DOSIA svůj mandát obhájil a právě toho se ještě v přátelských rozhovorech mezi námi na začátku září Jan Eyer obával. Bc. Schneider je významným a vlivným odborovým funkcionářem, mj. i díky dlouhodobému působení v dozorčí radě Dopravního podniku hlavního města Prahy. Má také smysl pro čerpání nějakých těch prebend a umí se postavit i na stranu zaměstnavatele místo těch, které zastupuje. Proto je cenným spolupracovníkem jednatelky Ing. Janáčkové a zároveň zpět „metodickým poradcem a náčelníkem“ Jana Eyera. Bc. Oldřicha Schneidera, čerpajícího VIP vstupenky, popisované jako úplatek, zmiňuje například článek na Novinkách.cz z 19. 10. 2024, týkající se trestné činnosti obviněného vrcholného manažera Dopravního podniku hlavního města Prahy Jiřího Špičky, kterého na železnici známe z působení ve Správě železnic i na ČD Cargo. Nestačily mu miliony, personální šéf DPP chtěl podle policie i desítky VIP vstupenek – Novinky.

Celý článek stojí za to, ale Oldřicha Schneidera se týká pasáž: „Šlo vždycky o čtyři lístky na jedno utkání do podřadnější VIP, ale aspoň tam měli čaj. Bylo to normálně v hledišti, nešlo o skyboxy, jen měli zaplacené to občerstvení. Šlo o čaj a nějaké jednohubky, párky, pivo,“ cituje policie v usnesení z loňské výpovědi Špičky, který prý vzal na zápasy kromě členů rodiny i předsedu největší odborové organizace DPP Oldřicha Schneidera.

Určitě úplnou náhodou zrovna také 22. září obdržel předžalobní výzvu i předseda ZO SOSaD BUS Milan Zimmermann, ale od Mgr. Jana Seidela, advokáta BusLine, kterého zmocnila jednatelka Janáčková. Má zaplatit 1000 Kč za zpoždění spoje ze dne 14. 2. 2025 z výchozí zastávky Stará Paka, Ústí, točna o 14 minut. Dopravce BusLine KHK údajně přiznal vinu objednateli Královéhradeckému kraji a o 1000 Kč mu byla snížena odměna ze smlouvy o závazku veřejné služby, ale Milana Zimmermanna doposud nikdo nepožádal o vyjádření a vysvětlení, které stačilo, aby žádná sankce nebyla. To jsme zjistili přímo na odboru dopravy Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.

Mgr. Jan Seidel je však tvrdý a vyhrožuje: „Nebude-li výše uvedená částka řádně uhrazena, jsem klientem zmocněn k jejímu soudnímu vymáhání. V takovém případě bude klient uplatňovat také příslušné nároky na úhradu úroků z prodlení a nákladů právního zastoupení (již nyní byly ve věci učiněny dva úkony právní služby a náklady zastoupení činí k dnešnímu dni částku ve výši 2.299,- Kč včetně DPH).“

A tak je díky nesprávnému postupu zaměstnavatele BusLine KHK, zavánějícímu šikanou předsedy ZO SOSaD Bus, zaděláno na další kauzičku a já mohu ujistit, že SOSaD činí příslušné právní kroky k dosažení právního stavu nejen v tomto případě a některé si zaslouží pozornost médií.

Jindřich Berounský, vedoucí analytického týmu SOSaD