Dne 3.6.2025 proběhlo pravidelné jednání vedení OŘ a zástupců odborových organizací. Jednání řídíl ředitel OŘ Ing. Kašpar, který v úvodu jednání zhodnotil situaci v Roudnici nad Labem, kde především vinou strojvedoucích vznikají mimořídné události – nestažení sběrače, byť jsou tito zpraveni rozkazem.
Odkládá se termín převedení tratě Sokolov – Kraslice pod Správu železnic a to k 1.7.2026.
K 1.6.2025 má OŘ Ústí nad Labem 2 057 zaměstnanců, z toho 903 u řízení provozu a 1154 u infrastruktury. Průměrná mzda je v OŘ 48 858 Kč.
Ing. Ambrož zhodnotil proběhlé prověrky BOZP a upřesnil informaci k pořizování vlastní pracovcní obuvy zaměstnanců infrastruktury, kdy toto je možné pouze v případě lékařského doporučení.
Náměstek ředitele p. Šeffl okomentoval situaci v oblasti řízení provozu a upozornil na vzniklé mimořádné události, vesměs zbytečné. Informoval o chystané změně k 1.1.2026 – zrušení pracoviště centralních rozkazů v Ústí nL. Veškeré instrukce budou zadávány z CDP Přerov a to přímo na tablety strojvedoucích jednotlivých vlaků. Tato změna by se měla dotknout i červených výpravčích, kteří do této doby právě zpravování vlaků provádějí a bude tlak na jejich rušení.
K 1.6.2025 byla provedena aktualizace tarifních stupňů výpravčích, došlo ke snížení TS ve dvou stanicích.
V různém byl zaměstnavatel upozorněn na velmi špatnou situaci v Bečově, kdy zaměstnanci – výpravčí, fungují v náhradních prostorech v době stavby nádražní budovy a nemají adekvátní pracovní podmínky (hluk, špína, není buňka na šatnu, není zapojená voda…). Byl upřesněn postup při nákupu služební obuvy pro zaměstnance řízení provozu. Pro proplacení postačí předložení účtenky a fotografie zakoupené obuvy dotčenému zaměstnanci zpravujícímu tuto agendu.
J. Skopový