V úterý 8. září odpoledne se v sídle OSŽ v Domě Bohemika v Praze Vysočanech sešly ke společnému jednání odborové organizace působící v rámci Českých drah, a.s., aby se domluvily na společném postupu a vyjádřily znepokojení nad situací kolem výběru dopravce pro rychlíkové linky R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem a R27 Olomouc – Krnov – Ostrava. Zatímco v Evropě se považuje za standardní pro výběr dopravce a jeho reálně založené angažmá doba 2 – 3 let, v případě linek R14 a R27 jej Ministerstvo dopravy (MD) řeší ještě 3 měsíce před zahájením provozu za nových podmínek, které se neustále mění a prověří je již nový jízdní řád 2020/2021 od 13. prosince letošního roku.
Otevřena byla i záležitost dosavadního přídělu rychlíkových linek alternativním dopravcům, kteří začali jezdit na 5 linkách se současně platným jízdním řádem 2019/2020, aniž si MD ověřilo jejich skutečnoupřipravenost, čímž došlo od poloviny prosince a na začátku letošního roku k výraznému ohrožení bezpečnosti železničního provozu i k závažnému snížení kvality, resp. spolehlivosti služeb a výrazné eliminaci možností přepravy imobilních občanů.
Zástupci odborových centrál se obrátili na předsedu Podnikového výboru OSŽ při ČD, a.s. Vladislava Vokouna, který je zástupcem zaměstnanců v dozorčí radě ČD, aby využil jejího čtvrtečního jednání k apelu na představenstvo ČD i dozorčí radu a ČD využily všech zákonných prostředků dopravce a korporátní společnosti k hájení svých obchodních zájmů a neopakovala se situace ze závěru roku 2018, kdy ČD nevyužily žádných opravných prostředků a nechaly se MD paralyzovat. Vedle toho se jasně ukázalo, že dopravci Arriva vlaky s.r.o., který převzal 4 rychlíkové linky, nestačil na rozjezd ani rok a v současnosti má být nový dopravce připraven ani ne 2,5 měsíce od plánovaného otevření obálek s nabídkami 30. září, přičemž ani v tu dobu nebude angažmá dopravce jisté díky možným opravným prostředkům…
Pokračování velmi zajímavého příspěvku zde: Neskutečné…